|
 |
|
ÓZONOS AUTÓ KLÍMA TISZTÍTÁS, KLÍMA TÖLTÉS - KLÍMA JAVÍTÁS, AUTÓ KLÍMA TÖLTÉS |
|

Autóklíma töltés - Nem hűt rendesen
autóklímája? MInden szolgáltatás GARANCIÁVAL!
Jöjjön
el hozzám és GARANCIAVÁLLALÁSSAL ózon klíma technológiával tisztítom, feltöltöm
klímáját! Megszűnnek a klíma szagok, kellemetlenségek!
Az ALEX és DIAVIA klímaberendezések garanciális beszerelését
vállalom személy és haszongépjárművekbe, ezen felül
természetesen a már üzemelő rendszerek szervizelését
illetve azok javítását, tisztítását, töltését, gáz frissítését
is. Szervizemben vállalok autóklíma tisztítást is, mely
szükséges a biztonságos és zavarmentes üzemeléshez (legionella
fertőzés)!
- Autóklíma töltés
- Autóklíma diagnosztika
- Autóklíma javítás, klímakompresszor javítás
- Autóklíma alkatrészek értékesítése, beszerzése garanciával
- Autóklíma értékesítés, forgalmazás, beszerelés
- Klíma tisztítás (belső tisztítás, klíma ózonos tisztítás, gáz frissítés,
gáz festés)
- Autóklíma villamossági, elektromos javítás
- Klíma hűtők javítása, csövek hegesztése (alumínium
hegesztés)
|
|
AUTÓ KLÍMA HASZNÁLATA, KLÍMA TÍPUSOK |
|

Alapvetően kétféle klímavezérlő rendszer létezik: automatikus
és manuális rendszer. Utóbbi az egyszerűbb, amikor a
kompresszor vezérlését gombnyomással szabályozzuk, vagyis
megnyomjuk a hópihegombot, és működésbe lép a hűtőközeg
körforgása. A befújt levegő hőmérsékletét, mennyiségét
és irányát a fűtés kezelőszerveivel szabályozhatjuk.
Az automata rendszereknél elegendő beállítani az általunk
kívánt hőmérsékletet, az automatika ennek függvényében
szabályozza az utastérbe jutó levegő hőmérsékletét,
irányát, és mennyiségét, és ennek megfelelően a kompresszor
működését. Természetesen az automata klímás rendszerek
között is vannak különbségek. Ezek elsősorban a rendszer
minőségétől, vagyis az utastérben elhelyzett hőérzékelők
helyétől és számától, valamint olyan kiegészítőktől
függ, mint a napsütés-érzékelő.
Az autóba épített klíma elsődleges előnyét nem kell
sokáig ecsetelni: a megfelelő közérzethez, a koncentrált
vezetéshez nagyban hozzájárul a környezet ideális hőmérséklete.
Ez természetesen mindenkinél más, mégis vannak olyan
aranyszabályok, amiket érdemes betartani.
Sohase irányítsuk közvetlenül magunkra a hideg klíma
légáramlatot. Ez egyszerűbb esetben megfázást, rosszabb
esetben ízületi gyulladást okozhat (különös tekintettel
a bal könyökre).
A felforrósodott autóba beülve ne törekedjünk arra,
hogy a lehető leghamarabb lehűtsük az autó belsejét!
Indulás után húzzuk le az ablakokat, ezzel segítsük
a felforrósodott műanyagok, ablakfelületek, illetve
testünk lehűlését. Ha túl gyorsan kényszerítjük magunkat
a hőmérsékletkülönbség kezelésére, az kifárasztja a
szervezetet, és megfázást is eredményezhet.
Az autóban klíma használatakor jellemzően
5, legfeljebb 8-10 fokkal legyen hidegebb, mint a külső
hőmérséklet. Ellenkező esetben kiszállás után, a melegben
hirtelen kitáguló erek miatt csökken a vérnyomás, és
erős fáradtságérzet léphet fel. A szervezetet a nagy
hőség egyébként is megviseli, ezenfelül további jelentős
energiát von el a 10-15 fokos hőmérsékletkülönbség villámgyors
változása.
Nem a hőfok számít, hanem a hőérzet. Az autók klímaberendezéseinél
a beömlő levegő hőmérséklete keverhető a fűtéssel, vagyis
nem kell mindig jéghideg levegővel elárasztani az utasteret.
A lényeg, hogy ne érezzük kellemetlennek a meleget:
ezt 35 fokos kinti hőmérsékletnél már 25-27 fokkal is
el lehet érni.
Fogyasszunk folyadékot. A klíma nemcsak hűti, szárítja
is az utastér levegőjét. Ennek köszönhető, hogy az ablakfelületek
párátlanítását is pillanatok alatt megoldja, viszont
a test kipárolgása megnő, ezért (a nagy melegben egyébként
is) ajánlott sokat inni. Lehetőleg ásványvizet. A túl
száraz levegővel a kontaktlencsét viselőknek is meggyűlhet
a bajuk - kiszáradás ellen speciális szemcsepp használató.
Városban ajánlott a belső levegő keringetése. Ugyan
a klíma utastérben elhelyezett párologtatójára lecsapódnak
a levegőben levő szennyeződések (köztük a virágpor és
más allergiát okozó elemek is), és a modern autók szellőzőrendszerét
több szűrő és pollenszűrő is védi, de a városi szmog
azonnali kiiktatására együttesen sem képesek. Ezért
ajánlatos városban bekapcsolni a belső levegőkeringetést.
Fontos, hogy ilyenkor megnövekszik az utastérbe áramló
levegő mennyisége, ezért ajánlatos csökkenteni a ventillátor
sebességét. Fontos: esőben a belső levegőkeringetés
bekapcsolásával szinte azonnal bepárásodnak az ablakok
belülről - a megoldás a klíma bekapcsolása.
|
|
AUTÓ KLÍMA VESZÉLEYEI, LEGIONELLA BAKTÉRIUM |
|

Legionelia pneumophila
A rendszerek tisztán
tartása nagyon fontos a legionellák szaporodásának megakadályozására.
A szennyeződések - a védelmen túl - tápanyagot, illetve
a szaporodáshoz szükséges gazdasejteket jelenthetik
a baktériumok számára. A legfontosabb
passzív módszerek a rendszerelemek - központi légtechnikai
rendszerek esetében a pótvízrendszerek, légcsatornák
- tisztán tartása.
A légionáriusbetegséget mindenki a légkondival társítja.
Akiknek elég annyi, hogy
autóban nem kaphatunk ilyen kórt, épületben is csak
elenyésző eséllyel, és hogy a
klíma rendszeres tisztítása tényleg fontos, az ne is
olvasson tovább. Aki mindent tudni akar a betegségről,
annak íme a részletes leírás (idézet a Hűtő és Klímatechnikai
Vállalkozók Szövetségének délmagyarországi régiótitkára,
valamint a szervezet Felügyelő bizottsági Elnökének
neten talált leírásaiból):
"Az Amerikai Legonáriusok nevű veterán segélyszervezet
1976 júliusában, Philadelphiában tartott nagygyűlésén
a résztvevők között ismeretlen eredetű tüdőgyulladás-járvány
tört ki. A közel 4400 résztvevő közül 182-en betegedtek
meg, 147-en szorultak kórházi kezelésre, 29-en meghaltak.
A hatóságok kezdetben valamilyen terrorcselekményre
gyanakodtak, a vizsgálatok ennek megfelelően rendkívüli
erővel indultak meg. A kórokozót végül csak 1977 januárjában
sikerült izolálni, az új baktériumfajt a legionáriusok
emlékére Legionelia pneumophila névre keresztelték.A
vizsgálatok a fertőzés forrásaként a szállodai konferenciaterem
központi légkezelő berendezésének nedvesítőkamráját
valószínűsítették.
Legionelia pneumophila
Legionelia pneumophila
Magyarországon 2003-ban ismertté vált esetek száma
124, ebből a meghaltak száma 8 fő. Ebben a statisztikában
egyetlen eset sem vezethető vissza a szobai léghűtőrendszerre.
A legionellák emberi bőrfelületre vagy a tápcsatornába
jutva semmilyen betegséget nem okoznak, a fertőzés egyetlen
lehetséges útja a baktériumokkal szennyezett víz belélegzése.
Az emberi immunrendszer az idegen szervezeteket a falósejtek
segítségével pusztítja el. A rendkívül ellenálló sejtfalú
legionellák azonban a tüdőbe jutva - az egyén immunológiai
állapotától függően - képesek lehetnek a túlélésre,
sőt, szaporodni kezdhetnek a falósejtekben; az eközben
elpusztuló falósejtek váltják ki a súlyos tüdőgyulladást.
A nagyobb méretűek fennakadnak a felső légutak szűrőrendszerén,
az 1 Nm nél kissebbektávoznak a kilélegzett levegővel.
Mindez magyarázatot adhat a legionellák okozta betegség
kétféle formájára. A feltehetően a nagyobb méretű baktériumok
által kiváltott ún. Pontiac-láz esetében a tünetek a
felső légutakra korlátozódnak, ezek alapján a betegség
az esetek többségében nem is különíthető el az influenzától.
Halálos kimenetelű Pontiac-láz nem ismeretes.
A legionellózis másik formájában a kezdeti tünetek
szintén influenzaszerűek, ezt azonban a későbbiekben
nagyon magas lázzal járó súlyos tüdőgyulladás követi,
amihez az esetek jelentős részében emésztő- és idegrendszeri
tünetek is társulnak. A betegség az influenzához hasonló
tünetek miatt gyakran ismeretlen marad. A fertőzés hatására
a vérben antitestek jelennek meg, amelyek a későbbi
súlyosabb fertőzések ellen is védelmet nyújthatnak.
A legionellózis tipikus civilizációs betegség, ugyanis
természetes környezetben gyakorlatilag sohasem jöhetnek
létre a fertőzés feltételei. Fertőzés akkor jöhet létre,
ha a baktériumokkal szennyezett vízcseppek belégzésre
kerülnek. A betegség kialakulásához pedig ezen felül
az is szükséges, hogy a fertőzés olyan mértékű legyen,
ami meghaladja az adott személy immunrendszerének ellenálló
képességét.
A természetes vizek olyan kis koncentrációban tartalmaznak
legionellabaktériumokat, hogy azok gyakorlatilag nem
jelentenek veszélyt. A legionellózis kialakulásához
tehát szükséges, hogy az adott épületgépészeti rendszerbe
bejussanak a baktériumok, és ott a számukra kedvező
körülmények között elszaporodjanak. Ha a berendezések
fertőzött vízcseppeket bocsátanak ki a környezetükbe,
akkor fennáll annak a veszélye, hogy ezeket a cseppeket
az emberek tartósan belélegzik.
Különösen veszélyeztetettek a gyengült immunrendszerű
beteg, idős vagy akár fiatal, és ezért védettséggel
még nem rendelkező személyek. Számos olyan épületgépészeti
rendszer van, amelyben adottak a legionellák szaporodási
feltételei, és üzemszerűen bocsátanak belégzésre alkalmas
vízcseppeket az emberi környezetbe.
A lakás léghűtő berendezése nem tartozik ide, mivel
a beltéri egységben szakszerű beszerelés esetén pangó
víz tartósan nem maradhat, a kiáramlás légsebessége
sem képes a szűrőkön keresztül folyadékcseppeket kijuttatni
a lakás légterébe. A legionella-baktériumok elleni védekezésbe
megkülönböztethetünk aktív és passzív módszereket. Az
aktív módszerek pusztítják a baktériumokat és csökkentik
a vízben kialakult legionella koncentrációt. A passzív
módszerek a baktériumok szaporodását vagy a környezetbe
való kijutását akadályozzák meg. A légtechnikai és hűtéstechnikai
rendszerekben az aktív módszerek közül elsősorban az
UV-sugaras és a mikrobicídes fertőtlenítés vált be.
Más lúgos, vagy savas tisztítószer használata a berendezést
károsíthatja. Minden szakképzett és környezetvédelmi
szakvizsgával, zöldkártyával rendelkező klímaszerelő
- márkától függetlenül - megrendelés esetén vállalja
és el tudja végezni a klímaberendezések időszakos belső
tisztítását, esetleg szivárgásellenőrzést és az elektromos
rendszer felülvizsgálatát is a berendezés üzemeltetési
utasításában foglaltaknak megfelelően, és még tízezer
forintba sem kerül."
Jöjjön el hozzám és GARANCIAVÁLLALÁSSAL tisztítom, feltöltöm klímáját! Megszűnnek a kellemetlen autó klíma szagok, kellemetlenségek!
Autó
klíma töltés kecskéd, klíma feltöltés kecskéd, klíma
javítás kecskéd
Autó
klíma töltés oroszlány, klíma feltöltés oroszlány, klíma
javítás oroszlány
Autó klíma töltés tatabánya, klíma feltöltés tatabánya,
klíma javítás tatabánya
|
|
|
autóklíma
javítás
autóklíma
szervíz
klíma
töltés
klíma
tisztítás
ózonos klíma
tisztítás
|